tessan

Dagens

Jag älskar verkligen lax, det blev middagen idag! Galet enkelt recept.
4 st laxfilér
1 dl creme fraiche franska örter 13%
salt &peppar

Lägg fisken i en form och fördela fraichen över de fyra och krydda med salt & peppar. Ställ in i ugnen 20-25 min på 200°. Servera med valfria grönsaker (ris eller potatis) och njuut ! :-D 
8pp!

Ledig måndag

Idag har jag varit ledig, sååå skönt! Har varit i Göteborg med min fina mamma och shoppat lite nödvändigheter. Tänkte vara i tid med att köpa julklappar så hoppades på bra köp idag. Trodde väl helt fel, kommer hem med en liten fnuttig julklapp och resten till mig själv.. MEN jag är supernöjd! Köpte en underbar jacka som jag kommer bo i till vintern.
Så sammanfattningen av dagen blev väldigt bra ändå :) God mat och gofika blev det såklart också. 
 
Nu ska jag åka bort till Linda och få massage på mina jäkla axlar. Ska bli skönt!
Hejhopp. 

Hilding Handsome

 
 
 
 

LIVET

Hej alla goa! Nu är det lite mer än ett år sedan jag skrev ett inlägg i denna blogg, så jäkla sjukt. Tiden rinner iväg och här sitter jag. Det har ju hänt en del under ett år kan man säga.
Flyttat hemifrån,blivit sambo,fått ett underbart litet kusinbarn(Alicia), tagit gesällen, köpt en väldigt fin katt, min älskade katt Kurre gick vidare till katthimlen, startat eget företag, varit i Grekland på semester, besökt Lissabon för kurs och snart packar vi lådorna och flyttar till ett annat hus. Och säkert tusen fler händelser..
Men som sagt, det händer en del på ett år!

Med nya krafter hoppas jag på att kunna bli lite mer aktiv här!
Välkomna tillbaka att läsa om mitt liv :)

förstörd

Har varit rent ut sagt en hemsk avslutning på den här veckan.
Ibland brister allt och man känner sig som den värdelösaste människan som går på denna jord.
Men jag vet att jag inte är värdelös.
Ibland kan det bara vara svårt att förstå.
Jag försöker alltid göra mitt bästa.
Men hos någon uppskattas inte ett skit jag gör.
 
Känner mig alrig tillräcklig.
 
Tur att jag har världens bästa människor runt om mig, utan er hade jag inte klarat en enda dag.
TACK
 
 

FAVORIT

Colour mask ''mahogany'' från Grazette of sweden!
Kanon färg inpackning som ger fina resultat. Använder denna i mitt hår för att få en mer intensiv röd färg då röda färger ofta tvättas ur. Rekomenderar alla färger i dessa inpackningar!
Läs mer om produkten på 
http://www.grazette.se/#params:id=0&lid=148979
 

Underbara måndag..

Redan måndag igen, helgen går allt för fort! Har haft en go helg i vilket fall. I lördags hade vi en lugn alla helgons dag, var i kyrkan på tacksägelse för min älskade morfar. Väldigt fint och fridfullt.
Igår söndag gick vi upp med tuppen och åkte ner till ullared för en hel dags shopping. Fick köpt hem en massa grejer inför flytten :) och såklart en del onödigt också!
Nu sitter jag på jobbet och har precis ätit lite lunch. Har några kunder nu på eftermiddan och sedan blir det ett besök hos tandläkarn... Ojoj vad trevligt!;)
Ikväll blir det nog inte mycket gjort.. Måste dock komma iväg till sportlife nån dag i veckan... Trögt att börja!
Nu kom min kund hit, dags att dra! Ciaooo


Autumn







 
 
 
 
 
 
 
 

Du är allt

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

/Sonja Aldén 

BECK

Avrundar nu en helg med kräfskiva och umgänge med underbara människor. Har gosat ner oss i soffan till Beck och laddar inför en ny vecka, nya tag. Varför ska helgen gå så förbannat fort? Tror inte en enda person har svar på den frågan, för alla tycker nog likadant.

Har iallafall haft en go helg, i fredags tog jag det bara lugnt hemma och lagade mat med pappa. Igår förberedde vi på dagen och sedan blev det kräftskiva på kvällen, mycket trevlig kväll!
Idag har det nästan vart soffan hela dagen, men söndagarna skapades väl av den anledningen tror och hoppas jag!

Nu blir det beck igen efter den lååånga reklamen..
// Tesssan

Freeeedag

Tre och en halvtimme kvar sen går jag äntligen hem för helg och fredagsmys! Ikväll ska jag vara hemma och laga mat och kolla tv med min pappa, bara vi hemma ikväll :) ska bli skönt med en fredag hemma!
Imorgon ska vi på kräftskiva med släkt och vänner, ska bli rikigt kul!
Nu väntar jag på min klipp o färgkund och sen en klipp o sling, sen hemåt !
Ha en bra fredag kompisar :)


9 SEPTEMBER

 Förstår inte hur fort tiden går här.. redan spetember ? Sommarn försvann och nu är det höst igen vilket har sin charm det med. Bloggen har ju blivit en aning bortglömd det senaste men ska försöka ta tag i det igen nu när det blir mörkare om kvällarna och det inte finns så mycket annat roligt att göra.
Igår var det 20 års fest för oskar, en riktigt trevlig kväll må jag säga! Idag är man en såndär seg råtta.. Åkte till Joakim förut och lagade mat medans han gjorde lite jobb. Nu är det jag som lagt mig i soffan medans han står i köket och bakar, man har det bara för bra! Får dock se hur mycket plats det finns kvar i magen efter flygande jakob.. haha. Annars blir det en lugn kväll, jobb imorgon igen. Varför ska helgerna gå så förbannat fort?
Nej nu blir det söndagsmys istället för söndagsångest!
Ha en fin kväll alla :)
 tack för en fin helg alla goa!

LUCAS SCOTT

Sometimes it's easy to feel like you're the only one in the world who's struggling, who's frustrated, or unsatisfied at barely getting by. But, that feeling is a lie and if you just hold on; just find the courage to face it all for another day, someone or something will find the way and make it all okay. Because we all need a little help sometimes, someone to help us hear the music in the world. To remind us that it won’t always be this way. That someone is out there, and that someone will find you.

8 AUG

Idag började jag dagen med en mil powerwalk, det tog gott i benen må jag säga! Sen tog jag vara på solen som tittade fram några timmar. Efter det har jag inte gjort mycket alls, slappat lite i soffan och sovit en stund. Har en huvudvärk som inte vill ge med sig.. Förkylning på gång? Hoppas inte det. 
Ikväll blir det lugnt, ska åka iväg till Joakim som inte heller känner sig bra.. Blir det sjukstuga ikväll tro? Usch hoppas det går över fort.. Har ju planerat att åka ut med båten på fredag så då hoppas jag att vi är friska!
Hade tänkt lägga in lite bilder men mitt minneskort är på språng så får bli en annan dag.
Hoppas ni får en härlig kväll!
Kram / Tessan
 

SEMESTER

Shit vilket roligt väder den här veckan bjuder på! Ska dock bli finare i morgon, ber till högre höjder att det stämmer!
Igår var jag ute med trevligt folk på måndagsklubben, hade en grymt rolig kväll!
Kom hem rätt sent inatt så tog en lång sovmorgon imorse. Tog sedan mig bort till mormor och fikade med henne och farmor som också var där, hur mysigt som helst. 
Nu ska jag fixa lite här hemma, har en sån där riktigt gosig dag. Hade tänkt att ta mig en tur med mina easytone men det blåser nästan storm ute så får bli en pw till morgonen istället! Lite sådär småbakis så då får man faktiskt vara inne idag.. eller? Nej ska ta tag i träningen snart, det här fungerar inte i längden. 
Hej så länge!